قبل از سفر بخوانيد


- فقط لوازم واقعاً ضروری برای سفرتان را بردارید. چمدان‌های زیاد و سنگین کارمندان امنیت پرواز را کلافه می‌کند. هزینه ی بیشتری هم برای‌تان دارد.   - برخی شرکت‌های هواپیمایی به شما اجازه می‌دهند غذای خودتان را همراه داشته باشید. خب اگر حساسیت‌های غذایی دارید، ضرر که ندارد یک اسنک یا ساندویچ خانگی

 

- فقط لوازم واقعاً ضروری برای سفرتان را بردارید. چمدان‌های زیاد و سنگین کارمندان امنیت پرواز را کلافه می‌کند. هزینه ی بیشتری هم برای‌تان دارد.

 

- برخی شرکت‌های هواپیمایی به شما اجازه می‌دهند غذای خودتان را همراه داشته باشید. خب اگر حساسیت‌های غذایی دارید، ضرر که ندارد یک اسنک یا ساندویچ خانگی برای خودتان بردارید و به هواپیما ببرید.

 

-اگر می‌خواهید در فرودگاه اضطراب و نگرانی نداشته باشید، دست‌کم یک ساعت قبل از پرواز آنجا حاضر باشید. یا از شرکت هواپیمایی‌تان بپرسید بهترین زمان چقدر است. معمولاً برای پروازهای داخلی 1 ساعت و برای پروازهای بین‌المللی 2 ساعت قبل از پرواز توصیه‌می‌شود. در ایران و برخی کشورهای دیگر، ممکن است بهتر باشد 3 ساعت قبل از پرواز به فرودگاه برسید. به این ترتیب با خیال راحت و خاطری آسوده در هر صفی می‌خواهید بایستید. کنترل بلیت، امنیت پرواز، مهاجرت و باقی صف‌های طولانی. حتی کمی تأخیر در راه فرودگاه هم نباید برای‌تان نگرانی داشته باشد.

قبل از سفر بخوانيد

اما اگر دیر شد و احساس کردید ممکن است پرواز را از دست بدهید، حتما ‍ ً با یکی از کارمندان شرکت هواپیمایی یا گیت امنیت پرواز صحبت کنید. اگر واقعاً خطر جاماندنتان از پرواز وجودداشته باشد، کارتان را سریع‌تر و خارج از نوبت انجام می‌دهند. اما اگر به آنها اطلاع ندهید، توجهی نمی‌کنند.

 

- در سفرهای خارجی، اگر دیر کردید و هنوز در راه بودید، به بخش مسافران جامانده late-passenger زنگ بزنید. هواپیما برای هیچ مسافری معطل نخواهدشد مگر این‌که او یکی از5ظ  نفری باشد که در راه تلفن کرده و در لیست تأخیری‌ها قرارگرفته است!

 

- برای پروازهای داخلی، 24 ساعت قبل از پرواز امکان بررسی اینترنتی check in وجوددارد. اگر Check-in اینترنتی انجام‌داده‌اید و چمدانی هم برای فرستادن به قسمت بار هواپیما ندارید، کافی است با کارت پرواز پرینت شده در دست، به گیت پرواز مراجعه و پرواز کنید. اگر بار همراه دارید، کاغذهای اطلاعات tag مربوط به پرواز قبلی را از چمدان‌تان جداکنید و چمدان را در bag drop بگذارید.

قبل از سفر بخوانيد

 

- اگر Check-in اینترنتی انجام نداده‌اید، باجه‌های خودکار داخل فرودگاه هم همان کار را می‌کنند. Check-in کنید و پرینت کارت پرواز بگیرید. در ادامه هم بخش بار و bag drop و غیره. اگر هم مجبورید Check-inرا کلاً دستی انجام دهید، پس آماده‌ی صف‌های طولانی‌تری باشید. مدارک خود را هم قبل از رسیدن به پیش‌خوان آماده کنید.

 

 

- در بعضی از فرودگاه‌ها برای تسریع کنترل امنیت، به مسافرانی که پروازهای مکرر دارند و نام‌شان قبلاً ثبت شده

(pre-registered) یا گاهی مسافرانی که پول اضافه‌تری برای این‌کار پرداخته‌اند، خدمات کنترل امنیت سریع ارائه می‌شود.

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: